Šių metų vasarą virtualias duris internete atvėrė elektroninė organinės kosmetikos parduotuvė sativakosmetika.lt. Jos įkūrėja, kosmetologė Saulė Carikienė pasakoja įkvepiančią istoriją, kai stipriai įsimylėjus ekologišką bei atsakingą kosmetikos prekės ženklą, atvėrė jam kelius į Lietuvos rinką.
Lemtingas atsitiktinumas
“Ten, kur esu dabar, atsidūriau netikėtai, – prisimena ponia Saulė. – Studijavau kosmetologiją, tai buvo paskutintieji mano studijų metai. Domėtis ekologija, atsakingu vartojimu bei maisto/kosmetikos sudėtimis pradėjau prieš ketverius metus. Tuo metu “Instagrame” stebėjau vokiečių eko-blogerę bei kosmetologę, kuri nagrinėja kosmetikos priemonių sudėtis. Mano akys užkliuvo už kaimyninėje šalyje gaminamos organinės kosmetikos. Nustebau pamačiusi blogerės paskyroje informaciją apie
baltarusių kosmetiką, kurios sudėtis visada buvo vertinama puikiai.
Mano mama yra baltarusė, tad jaučiu stiprų ryšį su šia šalimi, ir kadangi studijavau kosmetologiją, “Sativa” prekės ženklas mane sudomino. Radau nuorodą į jų socialinius tinklus ir svajodama pasakiau vyrui, kaip būtų smagu parvežti tokį lobį į Lietuvą. Po kelių dienų aptikau skelbimą apie franšizės pirkimo galimybę! Negalėjau praleisti progos, todėl parašiau jiems.
Po mėnesio jau lankiausi Minske ir bendravau su franšizės skyriaus vadovu. Kadangi jų tikslas buvo fizinės parduotuvės, iš pradžių bendravome tik apie tai, tačiau man kilo sunkumų dėl finansavimo, be to, prasidėjo karantinas. Teko atidėti fizinės parduotuvės įsigijimo svarstymą. Nutarėme, jog iškart kelsimės į internetą.”
Verslo pradžia internete
“Elektroninę parduotuvę įkūriau 2020-ųjų metų vasaros pabaigoje. Procesas užtruko ilgiau nei tikėjausi dėl partnerių užimtumo bei daugybės klausimų, susijusių su muitais, logistika bei mokesčiais.
Pradedant prekiauti internetu susidūriau su daugybe smulkių klausimų: kaip rinkti įmokas?; kokiomis kalbomis kurti svetainę, jei nemažai baltarusių, gyvenančių kitose šalyse, domisi “Sativa” kosmetika?; Kaip siųsti siuntas į užsienį?; Ar klientai pirks internetu?; Ar pakaks tik internetinės parduotuvės norint pateikti naują produktą rinkai?
Pamažu šie klausimai išsisprendžia, jų vietas užima nauji. Esu patenkinta tokia dinamiška veikla, nes tenka pritaikyti ne tik tiesiogines pardavimo žinias, bet ir išmanyti kitus netiesioginius elektroninės prekybos aspektus.
Tiesą sakant, be galo džiaugiuosi galėdama dirbti sau. Man patinka bendrauti su klientais, konsultuoti juos kosmetikos parinkimo klausimais, kūrybiškai spręsti problemą, užduoti teisingus klausimus. Esu ne tik verslininkė, bet ir kosmetologė.
Didžiausią pasitenkinimą suteikia klientų grįžtamasis ryšys. Padėka, šypsena bei atsiliepimas, jog mano patarimai bei priemonės padėjo išspręsti odos problemą skatina nesustoti ir toliau daryti tai, ką jau darau.
Esu įsitikinusi parduodamos kosmetikos efektyvumu (kosmetika yra sertifikuota Europoje ICADA ir COSMOS/BDIH sertifikatais), etiškumu (“Sativa” organinė kosmetika nėra bandoma su gyvūnais) bei perspektyvumu (šiuo metu kosmetika yra parduodama daugiau nei 14-oje šalių nuo Vietnamo iki Vokietijos). Ateityje laukia didžiulis bei nenuobodus darbas, tačiau mano entuziazmo ir aktyvumo pakaks susidoroti su visais iššūkiais!”
Apsilankykite elektroninėje parduotuvėje www.sativakosmetika.lt