Autorė: Alma Užusienė, 2021.09.07
Jei turite elektroninę parduotuvę, reprezentacinę interneto svetainę, naujienų portalą ar blogą, greičiausiai bent kartą esate uždavę sau ar IT specialistui klausimą Kas yra SEO?
SEO – tai angliškų žodžių Search Engines Optimization pirmųjų raidžių trumpinys. Šis terminas iš anglų kalbos į lietuvių yra verčiamas kaip paieškos sistemų optimizavimas. Lietuvoje populiariausia paieškos sistema yra „Google“, o SEO reikia tam, kad svetainė užimtų kuo aukštesnes pozicijas paieškos sistemos rezultatuose pagal verslui aktualius reikšminius žodžius ir raktines frazes.
SEO nauda
Paieškos sistemų optimizavimo SEO nauda yra akivaizdi kiekvienam, bent minimaliai įsigilinusiam į šią sritį. Tiesą sakant, nauda yra gerokai daugiau nei viena. Svetainės iškėlimas į pirmąsias paieškos sistemos pozicijas pagal tematiką atitinkančius reikšminius žodžius generuoją didelį organinį lankytojų srautą. Dalis jų tampa jūsų parduodamų produktų pirkėjais, atnešdami finansinę naudą, kiti įsimena, pasitiki ar net itin pamėgsta jūsų prekės ženklą, produktus ir paslaugas. Svetainės, esančios aukštose paieškos sistemų pozicijose, tampa ne tik žinomomis, patikimomis, bet taip pat jose lankosi nenutrūkstamas srautas potencialių pirkėjų, kurie patys jus suranda, kadangi naršo internete ieškodami to, ką gali pasiūlyti jūsų verslas.
SEO tipai
Paieškos sistemų optimizavimo SEO skirstomas į kelis tipus: vidinį, išorinį ir techninį.
Vidinis SEO reiškia, kad tvarka ir kokybė turi karaliauti jūsų interneto svetainėje.
Išorinis SEO reiškia, kad jūsų svetainės ir verslo autoritetą turi pripažinti ir kiti rinkos dalyviai, išreikšdami tai atgalinėmis nuorodomis į jūsų svetainę, atsiliepimais ir įvertinimais.
Techninis SEO turi garantuoti kokybišką interneto svetainės funkcionalumą, kad vartotojui būtų kuo patogiau joje naršyti, kad jis greitai rastų ieškomą informaciją pagal aktualias užklausas.
SEO metodai
Ne paslaptis, kad SEO yra nuolatinis nuoseklumo ir pastangų reikalaujantis procesas. Paieškos sistemos tikisi natūralaus, kokybiško ir pastovaus interneto svetainių augimo. Deja, ne visi verslininkai turi pakankamai kantrybės sąžiningai auginti savo svetainės autoritetą, kurdami kokybišką turinį ir laukdami ilgus mėnesius, kol paieškos sistemų algoritmai įvertins jų triūsą ir iškels į aukštas pozicijas. Jie imasi gudrybių ir neleistinų priemonių siekdami iškelti svetaines paieškos sistemose kuo greičiau. Todėl paieškos sistemų optimizavimas SEO yra skirstomas į tris metodus: baltąjį (white hat), pilkąjį (grey hat) ir juodąjį (black hat).
Baltasis (white hat) SEO metodas
tai leistinas ir skatinamas SEO metodas, kai verslo savininkai deda pastangas padaryti savo interneto svetainę kuo kokybiškesnę, suprantamesnę paieškos sistemų robotams ir svetainės lankytojams. Taikant šį metodą prioritetas yra kokybė. Svetainės administratoriai rūpinasi, kad svetainė būtų techniškai tvarkinga, greitai atsivertų, į ją būtų keliamas kokybiškas ir vertingas turinys, atitinkantis svetainės tematiką. Daug dėmesio skiriama straipsnių ir produktų antraštėms, prekių aprašymui ir vizualiam pateikimui, kad vartotojui nereikėtų gaišti savo brangaus laiko naršant netvarkingoje svetainėje.
Daugelis gilinasi į SEO paslaptis norėdami nuspėti paieškos sistemų algoritmų veikimo principus, padėsiančius iškelti jų svetaines į aukštas pozicijas. Tačiau tiesa nėra paslaptinga: paieškos sistemos tikisi iš svetainių savininkų dviejų pagrindinių dalykų – kokybės ir tvarkos. Todėl verslininkai, kurie taiko baltąjį SEO metodą, sąmoningai skiria pakankamai dėmesio ir resursų vidiniam, išoriniam ir techniniam svetainės optimizavimui. Pasirinkę šį kelią, jie dirba vienoje komandoje su paieškos sistemomis ir ilgainiui sulaukia puikių bei džiuginančių rezultatų.
Pilkasis (grey hat) SEO metodas
reiškia, kad pasitelkiami ne vien tik leistini ir paieškos sistemų rekomenduojami veiksmai. „Skubantys gudrauja“ – taip būtų galima apibūdinti pilkąjį SEO metodą taikančius elektroninių svetainių savininkus ar SEO specialistus. Kol draudžiamų veiksmų riba nėra peržengiama, pilkasis žaidimas su paieškos algoritmais nekelia lemiamos grėsmės verslui, nors šios metodikos taikymas gali kelti tam tikrų įtarimų ar paveikti reitingavimą.
Juodasis (black hat) SEO metodas
taip pavadintas todėl, kad jį taikant yra atliekama daug neleistinų ir griežtai draudžiamų veiksmų. Šį metodą taiko asmenys, norintys sulaukti itin greitų rezultatų, nors tam skiria minimalias pastangas. Trumpalaikėje perspektyvoje šio metodo taikymas išties gali atnešti greitų rezultatų, kai interneto svetainės žaibiškai pakyla į pirmąsias pozicijas paieškos sistemose pagal tam tikras raktines frazes. Tačiau paieškos algoritmui užtikus šio metodo taikymą, kritimas žemyn būna dar labiau svaiginantis už kilimą į viršų. Dažnai juodasis žaidimas baigiasi paieškos sistemų sankcijomis – nuobaudomis arba svetainės blokavimu, kuris reiškia išmetimą iš paieškos sistemos visam laikui.
Norintiems gilintis į SEO subtilybes, rekomenduojame dalyvauti mokymuose “El. prekybos augimas”.