Pastaruoju metu prekyba internetu verslininkams ar planuojantiems jais tapti yra vienas iš prioritetinių pasirinkimų iš svarstomų verslo idėjų. Karantino sukelti suvaržymai ir fizinių kontaktų ribojimai verčia verslą telkiasi skaitmeninėje erdvėje. Internetinė prekyba vilioja ne tik jau esamus verslus, bet ir individualius asmenis, kuriems anksčiau neteko verslauti. Juos masina galimybė vystyti verslą nuotoliniu būdu, o tai ypač naudinga šių dienų kontekste. Juos patraukia ir girdėtas faktas, kad dažnai pakanka minimalių investicijų norint pradėti prekiauti internetu.
Namų darbus atlikti būtina
Vis dėlto investicijos nėra vienintelis būtinas resursas norint pradėti elektroninės prekybos verslą. Sėkmingam prekybos internete startui reikia ir tam tikrų specifinių žinių. Visagalė paieškos sistema „Google“ leidžia rasti atsakymus į daugelį šioje srityje iškilusių klausimų, tereikia turėti laiko, kantrybės ir žinoti, ko ieškoti. Taupantiesiems brangiausią resursą – laiką – taip pat siūloma ir profesionalų pagalba, patirtimi paremti, šį kelią jau praėjusių lektorių e. prekybos mokymai, kurie dažniausiai vyksta nuotoliniu būdu. Nesvarbu, koks pasiruošimo būdas pasirenkamas, namų darbus prieš pradedant verslą internete atlikti būtina. Prieš pradedant veikti, verta skirti pakankamai laiko rinkos tyrimui, prekių segmento analizei, asortimento formavimui ir daugeliui kitų kertinių aspektų. Tai padeda išvengti kartais lemtingų pradedančiųjų klaidų, sutaupyti lėšų verslo plėtrai ir nepatirti nebūtino streso. Ruošiantis internetinės prekybos startui, itin aktualus tampa posakis „skubėkite lėtai“.
Bandymai ne visada pasiteisina
Norint vykdyti sėkmingą internetinę prekybą, itin svarbus – verslo įkūrėjo nusiteikimas. Ar jis iš tiesų nori prekiauti, ar nori tik pabandyti prekiauti? Pirmuoju atveju šimtą kartų geriau yra tinkamai pasiruošti nei rašyti verslo juodraščius. Vienas pavyzdžių – netinkamas e. prekybos platformos pasirinkimas. Vietoj to, kad būtų pasidomėta, kaip sukurti kokybišką, modernią ir funkcionalią e. parduotuvę, pasirenkami nekokybiški ir neprofesionalūs variantai. Tuo momentu yra sutaupomi keli šimtai eurų, tačiau mėgėjiškas sprendimas nepatraukia klientų dėmesio, todėl po kurio laiko tenka viską perdaryti iš naujo, švaistant laiką, įdirbį ir fizines jėgas. Dažnai „pabandymai“ prekiauti internetu baigiasi verslo sustabdymu ir jo įkūrėjo nusivylimu.
Sudarykite veiksmų planą
Norint sėkmingai startuoti skaitmeninėje erdvėje ir išvengti karčios patirties, verta prieš neriant į naują sritį sudaryti išsamų veiksmų planą ir kiekvienam jo punktui rasti kokybiškiausią sprendimą. Jei šiuo metu trūksta lėšų profesionalios e. parduotuvės kūrimui, neverta kreiptis į menkos patirties turintį studentą tikintis, kad profesionalų variantą bus lengva sukurti vėliau, sukaupus didesnį biudžetą. Vietoj sprendimo tą patį darbą perdaryti kelis kartus, verčiau pradėti prekiauti socialiniuose tinkluose ar elektroninėse prekyvietėse ir, sukaupus reikiamą biudžetą, kurti kokybišką nuosavą e. parduotuvę. Tokia pati strategija taikoma ir prekių asortimento pasirinkimui.
Autorė: Alma Užusienė, 2021.08.30
Bendraukime soc. tinkle Facebook.